عَنْ اَنَسٍ رَضِىَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ خَدَمْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَشْرَ سِنِينَ فَمَا قَالَ لِي
اُفٍّ وَلَا لِمَ صَنَعْتَ وَلاَ اَ لاَّ
صَنَعْتَ
Hz. Enes b. Mâlik radıyallahu
anh’ın şöyle dediği nakledilmiştir: “Peygamber aleyhisselâm’a on yıl
hizmet ettim. Bu süre zarfında bana bir kere bile ‘öf’ demedi (en küçük bir
azarını bile işitmedim). Yaptığım bir şeyden dolayı, ‘Onu niçin öyle yaptın?’;
yapmadığım bir şeyden dolayı da, ‘Onu niçin yapmadın?’ demedi (Beni eleştirip
rencide etmedi).”
(Buhârî, Edeb:39; Müslim, Fedâil:13)
Rabbimiz (c.c) şanlı Kur’ânında, Sevgili Elçisi’ni (s.a.s)
överken, “Muhakkak ki sen yüce bir
ahlâka sahipsin.” buyurmaktadır.[1] Bu
öyle muazzam bir ahlaktır ki, sahibini asaletin ve nezaketin zirvesine
kanatlandırmıştır. Çocukluğundan itibaren yanında kalan Hz. Enes’e (r.a), on
sene boyunca hoşgörüyle muamele edip hiçbir eleştiride bulunmaması bu asalet ve
nezaketin en güzel örneklerindendir.
(Erol Demiryürek)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder